Trencant mites de les Altes Capacitats
Trencant mites de les Altes Capacitats
-És la capacitat de saber. NO és saber molt.
-No tenen per què treure bones notes. Hi ha nens que tenen Alt Rendiment Acadèmic que pot ser que no siguin Altes Capacitats. Hi ha nens amb Baix Rendiment Acadèmic que són Altes Capacitats.
-Intensitat emocional. Rebequeries intenses.
-Alt concepte de justícia (Això no és just!)
-Negociadors (no val l’incentiu ni positiu ni negatiu, només negociar i argumentar).
-De vegades tenen interessos diferents perquè no tenen afinitat amb el seu grup d’igual.
-Processament molt ràpid.
-Altament sensibles
-No paren de moure’s, o bé, per la gran curiositat, o bé, perquè s’avorreixen.
-Existeixen diferents sobreexcitabilitats (intel.lectual, artística, imaginativa, sensorial, emocional i una d’elles és la sobrexcitabilitat motora i els que la tenen, són nens moguts).
-Hi ha errors que duen a diagnòstics erronis com TEA o TDAH.
-Asincronia (intel.lectual vers la socioemocional).
-Qüestionen contínuament l’autoritat (pares, docents…). Per fer deures es queixen i per deixar-los de fer, també. Desafien constantment.
-La no atenció de les AACC pot derivar en un trastorn.
-S’ha demostrat que el funcionament del cervell és diferent a nivell funcional i a nivell estructural #Neurodivergent
-Aprenen de forma auto intuïtiva i regulada (primer han de comprendre i després aprenen). La repetició no és necessària.
-Pensament arborescent, no és seqüencial ni lineal.
-Alguns docents creuen que hi ha dificultat en la comprensió lectora, però no és així, és el pensament arborescent, salten de línia en línea creant noves línies/històries.
-Pensament divergent (se’n surt de la norma).
-Esgotament per a les famílies (resistències, distractibilitat, desafiaments, divergència, etc.).
-Necessiten reptes, crear, investigar, descobrir l’aprenentatge. Metodologies inductives, no deductives.
-Només responen per la motivació intrínseca, no responen per les notes. No responen ni als premis ni als càstigs.